Czego potrzebuje Twoja cera zimą?



Czy Wasza cera potrafi się buntować zimą?Podkład wygląda fatalnie a jeszcze kilka tygodni temu był idealny?Skóra zaczyna się łuszczyć,szczypać piec i przesuszać?.Co zrobić aby jakoś przetrwać ten stan i utrzymać ją w miarę możliwości w ryzach? O tym dowiecie się z dzisiejszego posta.



NAWILŻANIE

Sucha skóra jest zazwyczaj wskaźnikiem zbyt małej ilości spożywanych płynów.Ogrzewanie i zmiana temperatury dodatkowo dają jej w kość i wpływają niekorzystnie na wygląd.Odpowiedni poziom nawodnienia w połączeniu z nawilżającym kremem odpowiednio dobranym do potrzeb naszej skóry może zdziałać cuda w bardzo szybkim czasie.

  • Synchroline - Lipoacid Intensive
  • Synchroline - Nutritime Plus
  • Avene - Cold Cream

OCZYSZCZANIE

W sezonie jesienno - zimowy wybieraj delikatne żele,emulsje,pianki,które dodatkowo nie przesuszą skóry.
Ja w tym okresie stawiam na metodę OCM,mieszam olejek rycynowy z awocado i jest to mój idealny sposób na oczyszczenie twarzy z makijażu,przy tym dodatkowa warstewka ochronna pomaga w utrzymaniu odpowiedniej kondycji skóry.
Jeśli nadejdzie konieczność pozbycia się martwego naskórka stawiam na peeling enzymatyczny lub soniczną szczoteczkę,nie częściej niż 2 razy na tydzień.

  • Alterra - Emulsja oczyszczająca z granatem
  • Etja - Olej Awokado + rycynowy
  • Dr Irena Eris Cleanology- Peeling enzymatyczny do cery suchej i wrażliwej

OCHRONA PRZECIWSŁONECZNA

O tym punkcie nie trzeba chyba pisać wiele?.Ochrona musi być bez względu na porę roku przez okrągłe 365 lub 366 dni:)

KWASY

Kiedy jak nie jesienią pozbyć się złogów martwego naskórka i wybrać na dawno już zaplanowany zabieg? To idealny czas aby do wiosny nasza skóra wyglądała jak nowo narodzona.

  • Biochemia Urody - Tonik z Kwasem 5 lub 10%
  • Pharmaceris - Krem z 5% Kwasem Migdałowym
MINIMALIZM KOSMETYCZNY

Wiem,wiem znowu minimalizm? Ależ tak!.Nasza skóra potrzebuje odpoczynku od zdzieraków,mocno oczyszczających kosmetyków lub takich 3w1,które stosujemy przez większą część roku.Delikatność i najmniejsza ilość używanych kosmetyków to klucz do sukcesu!


Jak ma się obecnie Wasza skóra? Co robicie aby wyglądał ładnie nawet w tych mniej korzystnych sytuacjach? Zmieniacie sposób pielęgnacji?

24 komentarze:

  1. Moja zdecydowanie potrzebuje nawilżenia :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja też zdecydowanie w tym okresie potrzebuje nawilżenia,ale kremy synchroline zdziałały cuda i niebawem pokaże jak moja cera obecnie wygląda.

      Usuń
  2. moja skóra zdecydowanie potrzebuje nawilzenia

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja skóra zaczęła wariować, ale w tę drugą stronę... Zareagowała jakimś dziwnym wysypem, który nie dotyczył mnie przez ponad rok. Teraz walczę i próbuje tą skórę jakoś uspokoić :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Uzywam kremy mocno nawilzajace i faktycznie wyglada duzo lepiej niz Polsce inne lata, gdy ich nie stosowalam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalezienie i dobranie odpowiednich kosmetyków to klucz do sukcesu aby skóra wyglądała świetnie nawet w tym bardziej wymagającym czasie

      Usuń
  5. Ja nie zmieniam drastycznie pielęgnacji zimą, ale fakt nawilżenie to podstawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to zmiana totalna.Może powinnam tak dbać o nią cały rok wtedy nie byłoby dodatkowych niespodzianek

      Usuń
  6. Ja aktualnie mam totalny minimalizm :P
    P.S. Emulsja Alterry już chyba niedostępna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie,jeszcze ostatnio widziałam ją na półkach a tu taki psikus.

      Usuń
  7. Moja cera aktualnie jest przesuszona, więc stawiam na intensywne nawilżenie i jak zawsze ratuje mnie dermoprotektor Cetaphil :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Cetaphil jeszcze nic nie miałam,ale faktycznie moja mama też używała i była zadowolona

      Usuń
  8. Bardzo fajny post - moja skóra zdecydowanie potrzebuje nawilzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;*.Pogoda i ciągła zmiana temperatury nie służy jej niestety.

      Usuń
  9. Zimą najbardziej stawiam na nawilżenie :) zamówiłam krem vianek na noc w aptece Melissa i od niedawna go stosuję. Jednak szukam jeszcze jakiegoś kremu na dzień, może polecisz mi jakiś? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja polecam dwa jeden to Synchroline Lipoacid Intensive z witaminą C on sprawdza się świetnie jako baza pod makijaż i jest niby lekki a super nawilża.Dodatkowo Uriage Eau Thermale w lekkiej wersji albo w tej bardziej nawilżającej oba są super.Dla mnie kosmetyki Vianek są zdecydowanie za słabe i nawilżenie jest znikome.Jeśli jednak ta firma Ci się sprawdzi to Lekki krem brzozowy Sylveco też powinnaś polubić:)

      Usuń
  10. Moja masłą shea <3 uwielbia je wręcz. Ostatnio polubiłam się z kremem nawilżającym od MIYA i się z nim nie rozstaję! A do kwasów tak średnio ostatnio podchodzę, wydaje mi się, że nie potrzebuję super złuszczania. Jestem zadowolona z tego, jak ostatnio moja skóra wygląda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tylko raz w roku złuszczam ją tonikiem z Biochemii Urody w tym roku odpuściłam bo tak jak i u Ciebie nie potrzebuję aż tak solidnego złuszczania.U mnie masło shea totalnie się nie sprawdza,nie wiem czego jest to przyczyna,ale nie chce współgrać z moją cerą

      Usuń
  11. Tak, nawilżenie to przede wszystkim coś o co muszę zadbać bardziej zimą ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja teraz dosć intensywnie oczyszczam skórę, bo zauważyłam, że jest mocno zapchana :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja poluiłam się z olejkiem z Loreala z mojego ostatniego posta ;)

    OdpowiedzUsuń

Hej! Miło mi,że tutaj jesteś:) mam nadzieję,że zobaczymy się jeszcze nie raz, buziaki Agnieszka :).